Mats Danielsson

Mats Danielsson
sv
en

”Jokainen kokous sisältää ääneen lausumattomat säännöt muiden käyttäytymisestä. Tavat ja etiketti seurusteluun, kohteliaisuus, tyyli ja oikea asenne tuovat sinulle menestystä – sekä työelämässä että vapaa-ajalla!”

Tapaa Mats Danielsson – kirjailija, luennoitsija ja yksi Ruotsin kysytyimmistä etikettiasiantuntijoista. Danielssonin luentoja arvostetaan ja hänellä on ollut satoja tyytyväisiä asiakkaita vuosien varrella. Hän on kirjoittanut kirjan ”Till Vardags och Fest” ja toiminut asiantuntijana useilla televisio- ja radiokanavilla sekä sanomalehdissä. Danielssonin etikettiluento on korkealuokkaista viihdettä, joka antaa sinulle sysäyksen oikeaan suuntaan.

Kaikki mitä sinun tulee tietää etiketissä – ja vielä enemmän!

Tällä luennolla saat vinkkejä käyttäytymiseen niin aatelislinnoihin kuin pieniin mökkeihinkin. Luennolla kerrotaan käyttäytymissääntöjen historiasta ja paneudutaan nykyetiketin saloihin. Matka tapoihin alkaa tervehdyksillä ja jatkuu esittelyillä, puhesäännöillä ja pöytätavoilla. Myös monia kiinnostaviin pukeutumissääntöihin paneudutaan huolella.

Myös yleisön toiveet otetaan huomioon. Aiheina voivat olla esimerkiksi hää- ja hautajaisetiketti, käyttäytyminen arjessa ja liike-elämässä, small talk ja monet muut. Tavoitteena on yleisön osallistuminen – luennon jälkeiset kysymykset ovat siis tervetulleita.

Äärimmäisen hauska ja inspiroiva luento! Etikettitohtori Mats Danielssonin suosituin luento on viihdyttävä ja täynnä hyödyllistä tietoa. Ota osaa tapahtumaan, joka on saanut jo tuhannet ihmiset nauramaan ja oivaltamaan.

Sisäisesti ja ulkoisesti onnistunut asiakastapaaminen

Työetiketti. Onnistunut asiakastapaamien saattaa tuntua itsestäänselvyydeltä. On kuitenkin eri asia ymmärtää ja tuntea tavat, kuin osata käyttää niitä. Tällä innostavalla ja usein varatulla luennolla Mats Danielsson paljastaa yleisölleen onnistuneen asiakastapaamisen salaisuudet. Vakavaa aihetta käsittelevä luento on täynnä naurua ja uusia oivalluksia. 

Etiikka ja etiketti ovat menestyksen salaisuudet. Hyvällä asenteella kehität liiketoimintaasi, parannat yrityksesi työympäristöä ja kasvatat tulostasi.

Menestystekijä

Asiakastapaamisen merkitys on kasvanut. Asiakkaat valitsevat yrityksen usein asenteen ja asiakaspalvelun pohjalta. Tämän vuoksi etiikka, etiketti ja palvelu ovat keskeisiä tekijöitä, jotka tuovat lisäarvoa liiketoimintaan. Henkilökunta on avainasemassa, kun halutaan rakentaa toimivaa organisaatiota, josta voi olla ylpeä. Asiakastapaamista ei voi vähätellä yhdessäkään organisaatiossa, nimitettiin asiakkaita sitten kansalaisiksi, matkustajiksi, potilaiksi tai joksikin muuksi.

Sisäisesti ja ulkoisesti asiakastapaamiseen vaikuttavat tekijät

Ilman sisäistä vieraanvaraisuutta ei ulkoinenkaan vieraanvaraisuus yleensä onnistu. Johdon positiivinen asenne työntekijöitä kohtaan ja kollegojen välinen luottamus tuovat koko organisaatiolle lisäarvoa. Ei varmastikaan tule yllätyksenä kenellekään, että hyvä henki työpaikalla on arvokasta pääomaa. Hyvällä asenteella on monia positiivisia vaikutuksia, kun taas negatiiviset toimintamallit vievät yritystä kauemmas tavoitteistaan. 

Henkilökohtaista vai välinpitämätöntä

Kysy itseltäsi: haluatko itse toimia henkilökohtaisesti asiakkaittesi kanssa? Vastaaminen on yksinkertaista. Valitset joko persoonattomat asiakaskontaktit, jotka tuntuvat rutiinilta tai osoitat asiakkaitasi kohtaan aitoa kiinnostusta palvelemalla heitä henkilökohtaisesti ja ihmisläheisesti. Saman kysymyksen voit esittää myös suhtautumisestasi kollegoihisi ja työntekijöihisi. Vastauksesi määrittää, mitä haluat tehdä. Mieti myös miten haluat, että sinua palvellaan ollessasi esimerkiksi ostoksilla. Tällä luennolla saat vinkkejä, neuvoja ja välineitä onnistuneeseen asiakastapaamisiin. Pienten yksityiskohtien korjaamisella voit saada aikaan suuria muutoksia.

”Etikettitohtori” Mats Danielsson on yksi Ruotsin halutuimmista etiketistä kertovista luennoitsijoista. Häntä kuuntelevat sekä yritykset että yksityishenkilöt. Luennoillaan Danielsson antaa sinulle kaikki tarvittavat työkalut hyvään käytökseen – naurun saattelemana.

Event Managers Finland Ab 2013